Wednesday, December 5, 2012

pencacaikah saya?keji letew

c



dah lama x attend mana2 interview since keje as takaful advisor nih. mimpi ape xtau HR OCBC Bank call invite utk interview, position Customer service Executive n kena dealing with customer dr singapore. sempat la si Cecilia buat phne interview a day b4 p face to face.

ms phne intvw tu aku pom pam pom pam cita psl experience keja dgn english yg begitu "bagus" buat amoi tu rasa mcm nk arwah.

dipendekan cita aku pn p la intvw tu spt yg dijanjikan...masyaallah, agak ramai yg sedang mencari keje rupanya. sambil dok fill up form, mulut xhenti2 lafaz alhamdulillah kerana aku msih punyai kerjaya dalam bidang takaful yg mana rata2 masyarakat di luar sana melihat kerjaya ini dengan begitu jijik sekali.

selesai isi details dlm form yg depa bg, aku submit semula dan minta izin utk keluar dr bilik yg dipenuhi ramai manusia tu untuk ke ground floor..bila ditimbang tara aku buat keputusan dlm tempoh xsampai 5minit utk terus keluar dr bangunan OCBC menuju ke parkir mencari cik putih.

harap2 bila aku blah kekosongan jawatan td dpt diisi oleh calon2 yg sepatutnya...

kamu2 diluar sana, kadang2 npk sgt bila mana memegang position gah2 npk riak diwajah anda, walau ada yg gajinya tdk la segah jawatan yg disandang namun berkata2 masyallah begitu hebat mendabik dada.

bila datang si pencacai takaful menghulur teguran dengan maha dasyat anda memaling muka. 

ya...anda sihat! anda kebal!company provide segalanya. insyaallah masih ramai yg perlukan bantuan kami sbg pencacai takaful rezeki allah nak bagi tiada siapa yg dpt menyangka.

kesimpulannya...ini kali terakhir gamaknya aku attend intrvw. jika ditanya kenapa pilih takaful advisor sbgai kerjaya, aku ada reason t'sendiri!


p/s: sapa yg ada kesedaran nk amik takaful medical card tp nk tau detail t'lbh dhl blh jln2 blog aku satu lagi 


sekian..


No comments:

Post a Comment