Monday, March 8, 2010

urutan d perlukan..



baru2 ni aku n the gang menukar rutin harian berjoging kpd mendaki bukit d taman wawasan kangar..
tu first time aku kesana, kami konvoi dengan menaiki pacuan 2 roda saja.jarak dr kolej kediaman aku kg.wai ke sana cuma 20minit, so xde la jauh sgt kn.
aku mmg excited sgt, dok joging tiap2 ptg terasa gak keboringannya..bile si achik cadangkan ke sana pe lg,aku lgsung xmenolak..

shila & bf selaku pemandu pelancong mula menunjuk arah di mana harus aku n the gang bermula..5minit pertama mendaki aku mula rasa xselesa,mana taknya tangga bukit tu 90 degree..mak datok...macam xsanggup je nk meneruskan pendakian ini (eceh)..tp aku kn kuat,mn bole surrender!!

aku pn hape lg..daki n terus mendaki sehingga la ke denai yg pertama.time tu dilla da surrender,die ckp xsanggup nk teruskan sbb mate da berpinau..aku??aku mst la follow bdk2 yg lain meneruskan pendakian..tp xsamapi 4minit,kaki aku yg td tersangat gagah kini mula xberdaya lg..so aku pn btau kwn2 yg aku xmo ikut dorng lg..aku nk stop je,so target nk daki bukit tu setinggi-tingginya tdk berjaya...
slow2 aku turun untuk cari jalan kebenaran..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

3hari sudah berlalu..kini yg tinggal sakit2 badan..nk wat cemana???betis,peha berdenyut2...pg td lps kls aku bantai tido dlm bilik rehat xsedar kediri...bangun dr tido jenab ajak p kangar aku btau die yg badan aku ni mcm xbesh je..ade rase nk demam,hebat btl penangan mendaki bukit tu..taubat aku xmo p lg.
xkurus pn xpe..aku sanggup dok umah dr p mendaki bukit 90 degree tu...

meh kawan2 tolong urut kaki aku ni...aku bg upah 2,3 posen.






3 comments:

  1. wah dasyat la..zura workout..smapai mendaki tu...teruskan usaha zura selalu

    ReplyDelete
  2. heheh...nk try p0wer sebenarnye.tp sangat letih la k.mia daki bukit.
    aerobik n jogging xsepenat tu.

    ReplyDelete
  3. hye..
    zura..anda d tag..
    jom memeriahkan suasane..

    http://ienaeliena.blogspot.com/2010/03/kena-tag-oleh-mrs-weiyda-si-anggun.html

    ReplyDelete